zondag 4 augustus 2013

GaySite.nl → De Roze Polder · Jos · Column | De gore kant van Gerard Joling !!


                            
Onlangs kwam Gerard Joling, in een vooruitblik op de Gay Pride en de daarbij horende botenparade, gelukkig ook even langs met een vlijmscherpe analyse  Want – zeg nou zelf – zonder de hoog intelligente observaties van dit intellectuele zwaargewicht zouden wij homo's toch niet meer weten wat we zelf zouden moeten denken ?!  Godzijdank hebben we professor Joling om ons uit te leggen hoe de wereld in elkaar steekt.

Canal Parade  →  "Hartstikke gezellig, maar met homoacceptatie heeft het natuurlijk geen reet te maken", aldus Joling in het Haarlems Dagblad van 25 juli jongstleden. Ja, voor een discussie op niveau moet je echt bij Geer zijn. "Geen reet" nog wel. Niet: "Ik heb mijn twijfels" of "Ik snap het niet". Nee, geen reet. Blijkbaar is Joling zo'n autoriteit op het gebied van homoacceptatie dat hij zich dit soort ferme uitspraken kan veroor- loven.

Ik zou het niet durven.

Op luttele kilometers van de Prinsengracht worden homoseksuele stellen uit hun huizen gepest. Langs de Prinsengracht worden, als er geen paradeboten varen, homo's uitgescholden en in elkaar geslagen.

Pas nu, meer dan tien jaar na de openstelling van het huwelijk voor homo's, wordt de weigerambtenaar beetje bij beetje weggesaneerd.

En dan heb ik het niet eens over wat er allemaal gebeurt in Rusland en Afrika.

En waarom voer Joling dan wel zo vaak mee ?! In zijn eigen woorden: "Erbij zijn is goed voor mijn winkel. Voor mij is zo'n tochtje alleen maar commercieel. De hele wereld ziet je voorbij komen, alle camera's zijn op me gericht en ik zwaai naar iedereen. Voor zo'n dag regelde ik altijd een stel mooie jongens en meiden om folders uit te delen met promotie voor mijn concerten. Dan kostte het misschien twintigduizend euro om een boot met alles erop en eraan te huren, maar dat betaalde zich altijd terug. En ik had nog een oergezellige dag ook, want het was wel altijd gieren van het lachen."

Hier zakt je broek toch van af ?! Of je nou wel of niet op een boot staat. Zoveel hypocrisie zie je toch zelden. Tijdens het martelen moet de verkoop gewoon doorgaan, volgens Geer. En dan ook dat ordinaire patserige gepraat over geld. Brrrr.

De parade bestaat al lang niet meer uit boten vol half naakte mannen in leren broeken. Dat zijn er misschien een handvol van de ruim tachtig boten die meedoen. Verreweg de meeste boten hebben een serieuze en indrukwekkende boodschap. Natuurlijk is die boodschap verpakt in entertainment. Anders staan er geen honderdduizenden langs de kant te juichen.

En de boodschap is heel simpel: we vieren hier dat we de vrijheid hebben ons te laten zien in alle verschijningsvormen. In Montenegro wordt je meteen op je bek geslagen. In Iran hang je meteen aan een bouwkraan. Gerard Joling zou in Moskou zonder pardon in de gevangenis worden gesmeten met zijn nichterige grappen en glittertruitjes. Hier mag hij op een boot door de grachten varen. Hoezo, het helpt geen reet ?!

En waarom is de sfeer in Amsterdam tijdens Gay Pride zoveel positiever dan tijdens Koninginnedag ?! Heeft onze bolleboos uit Schagen daar wel eens over nagedacht ?! Zou dat iets maken kunnen hebben met de boodschap van acceptatie en tolerantie die op die dag door iedereen wordt uitgedragen ?! Het is maar een ideetje hoor, Gerard.

Eigenlijk zou het me geen reet moeten schelen wat deze valse fluitketel van de Gay Pride vindt. Maar, ik ben allergisch voor mensen die trots zijn op hun domheid. Vooral als het mensen zijn die dankzij de inspanningen van al die vorige Gay Prides lekker hun geld kunnen verdienen, zonder zich ergens zorgen over te hoeven maken.

Gerard Joling moet zich schamen, maar helaas is hij de schaamte allang voorbij.

bron: GaySite.nl / De Roze Polder - Jos / YouTube.com