zondag 20 november 2022

Fadi vluchtte om zijn Homo zijn uit Qatar | De politie wilde me in de val lokken

Qatar  →  Zijn eigen zus wilde hem aangeven bij de autoriteiten, een date bleek een 'geheim agent' te zijn en de kans op behandeling na een Hiv-diagnose was nihil. "Fadi Sulaiman" – die nu in Nederland woont – vertelt in aanloop naar het 'WK voetbal' hoe het is om Homoseksueel te zijn in Qatar ‼

"Ik wist altijd al dat ik anders was", blikt 'Fadi Sulaiman' (32) terug op zijn jeugd. "Maar mijn omgeving was zo intolerant, dat ik het niet aan mezelf kon verkopen. Laat staan dat ik het met anderen durfde te delen".

Homoseksualiteit is een zonde ‼, hoort hij thuis. Op school krijgt hij seksuele voorlichting van een Imam. "Die noemde een lijst op met wat allemaal verboden is, waaronder Homoseksualiteit".

Fadi Sulaiman is geboren en getogen in Qatar en heeft een Syrische achtergrond ‼  Zijn ouders zijn arbeidsmigranten, net als 95 procent van de 2,9 miljoen mensen die in de Golfstaat wonen.

Lees verder op de website van NU.nl:  Fadi vluchtte om zijn Homoseksualiteit uit Qatar | "Politie wilde me in de val lokken" ‼

bronnen: NU.nl / Twitter.com – NU.nl