zondag 26 september 2021

Leiden - Toespraak bij de: Queer Pride March | "Plots was ik Homo en Bruin" ‼



Leiden  →  Zo'n 500 mensen deden gisteren in Leiden mee aan de strijdbare en levendige 'Queer Pride March'. Het protest begon met drie sprekers. De speech van David ging over "het zijn van een bepaald ras dat niet wit is".

Hallo iedereen, mijn naam is David. Het is vandaag mijn eerste keer dat ik in het openbaar spreek. Ik ben een beetje nerveus, maar ook erg op- gewonden om eindelijk 'mijn verhaal' te kunnen delen. Een verhaal waarvan ik zeker weet dat velen van jullie het op de een of andere manier zullen begrijpen.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik Indonesisch ben en dat ik Homo ben. Ik ben homo en ik ben Indonesiër. Beide identiteiten maken "MIJ". Ze zijn even belangrijk voor mij. Ik kan geen Homo zijn zonder Indonesiër te zijn, en ik kan geen Indonesiër zijn zonder Homo te zijn.

Lees verder op de website van Doorbraak.eu:  Toespraak bij de Queer Pride March | "Plots was ik Homo en Bruin" ‼

Zie ook:


bronnen: Doorbraak.eu / YouTube.com