maandag 29 maart 2021

Krimpen a.d. IJssel – Leon Houtzager | Discrimineren is onderdeel van dialoog



Rotterdam / Krimpen aan den IJssel  →  Je loopt hand in hand over straat met je vriend of vriendin en je krijgt een "discriminerende opmerking" naar je hoofd geslingerd. Iemand roept dat mensen zoals jij uitgebannen moeten worden. Als de burgemeester en wet- houders of coalitiepartijen van Krimpen aan den IJssel voorbijlopen, dan zullen zij hier niets van zeggen. Immers, zo is de gedachte: "Wij moeten staan voor alle inwoners" ‼

'Discrimineren is onderdeel van de dialoog' die zij graag zien in hun gemeente, voelen LHBTIQ+'s in Krimpen aan den IJssel zich niet veilig. Daarom heb ik, in de 30 jaar dat ik in Krimpen woonde, nooit met mijn geliefde hand in hand gelopen, een zoen of een knuffel gegeven. Wie neemt het voor ons op ?!  Niet de gemeente Krimpen. "In Rotterdam, waar ik nu woon, liep ik voor 't eerst hand in hand. Al had ik wel een paar drankjes nodig om die 30 jaar angst te overwinnen", aldus Leon Houtzager.



Eerder geplaatst op GayNieuws.blogspot.com:

bronnen: Gaykrant.nl / Twitter.com – Gaykrant.nl