vrijdag 20 maart 2020

Polen | "100-jarige Poolse acteur 'Witold Sadowy' doet Coming-Out als Homo"

Polen  →  "Ik ben een eerlijk man" ‼, vertelt 'Witold Sadowy' aan TVP Kultura. "Ik ben single ... en ik heb geen kinderen", vervolgt de 100-jarige theateracteur. "En ik ben Homo ‼  Zo ik heb het gezegd, het voelt aan als een biecht".

Witold Sadowy was vooral actief tussen 1945 en 1989 maar is nu ook nog acteur ‼  Hij speelde voornamelijk toneel, maar ook in films. Witold Sadowy schreef ook vijf boeken over theater en werd meermaals gelauwerd voor zijn carrière.

"Het is belangrijk dat de waarheid overleeft", zei de eeuwling in zijn Coming-Out interview.

Polen toont zich op dit moment bijzonder Homofoob, zoals met de zelfverklaarde LGBTI+-vrije zones.

Zie ook:  Poolse acteur 'Witold Sadowy' wordt 100 en viert zijn verjaardag met … "Coming-Out" ‼ 

bronnen: BeOut.be / LGBTQ·Nation.com / Facebook.com – Winq.nl