maandag 16 april 2018

Den Bosch | Wim wordt Kim: "Ik had vroeger heel vaak prinsessenjurken aan"

Den Bosch  Kim Verstappen  →  Ze is 21 jaar en weet al bijna haar hele leven dat ze geen jongen is, maar een meisje.  Maar  in haar geboorteakte staat dat ze 'Wim' is en man   "Kim Verstappen" uit Den Bosch is pas begonnen met de officiële transitie van man naar vrouw. Op 'Facebook' houdt ze een blog bij over haar transitie ‼  Zondag was ze één van de gasten in de "Omroep Brabant" talkshow 'KRAAK' om over haar transformatie te vertellen.

"Ik had altijd al veel prinsessenjurken als kind", zegt Kim als haar gevraagd wordt wanneer ze merkte dat ze eigenlijk een meisje is. "Ik moest niets hebben van autootjes en voetbal, was meer bezig met theater en dansen".
                                                          

                                                                      
Drie jaar geleden ging Kim voor het eerst als meisje naar buiten. Als Drag Queen, dus nogal uitgesproken. Pas op 20-jarige leeftijd, dus vorig jaar, kwam ze als 'Transgender' Uit de Kast. Toen durfde ze ook haar moeder te vertellen dat ze geen man meer wilde zijn. "Mijn moeder moest huilen. Ze wist het eigenlijk al lang, maar het is niet niks als je kind zoiets zegt" ‼ 

Lees verder op de website van OmroepBrabant.nl:  Wim wordt Kim: "Ik had heel veel prinsessenjurken vroeger"

Zie ook:  
•   De eerste keer als Kim de deur uit was niet bevrijdend: "Het was doodeng"    
   BD - Linda Akkermans | "Ik zou óók kijken als Wim euh .... Kim langsloopt"

bronnen: OmroepBrabant.nl / YouTube.com / Facebook.com – Kim Verstappen