woensdag 4 oktober 2017

UK – Voetbal - 'Greg Clarke' | "Homoseksuele voetballers blijven In de Kast" ‼

Engeland  →  "Greg Clarke" – voorzitter van de Engelse voetbalbond – beloofde eerder dit jaar dat homoseksuele voetballers zich bij hem konden melden om te praten over het taboe rondom homoseksualiteit in de voetbalwereld.  Echter, nog géén voetballer meldde zich bij Greg Clarke en dat baart hem zorgen.  

"Ik heb gepraat met zwemmers, duikers, ik ben overal geweest en ze hebben hun verhaal met me gedeeld.  Maar we hebben nog steeds niet 't ver- trouwen van de voetballers gewonnen", aldus Clarke tegen The Telegraph. "Waarom willen ze mij niet ontmoeten" ?!
                                     

                                          
"Ik neem 't ze niet kwalijk", meent Clarke, die vervolgens een conclusie trekt. "Als ze niet met ons willen praten - dan zegt dat niet veel goeds over het voetbal". Niet alleen in Engeland speelt dit onderwerp, over heel de wereld is maar van weinig profvoetballers bekend dat ze homoseksueel zijn. "Mensen zijn voorzichtig. Eenmaal Uit de Kast kun je er niet meer in", zei Greg Clarke eerder.

Zie ook:  Homoseksuele prof-voetballers zijn onvindbaar  /  Voetballers blijven In de Kast