vrijdag 29 september 2017

Jasper Gottlieb speelde Homo | "Ik werd bespuugd en van m'n fiets getrapt" ‼

Amsterdam Jasper Gottlieb  →  De Amsterdamse acteur 'Jasper Gottlieb' werd op straat belaagd omdat hij een 'Homo' speelde in de veelbekeken jeugdserie SpangaS. Dat vertelde hij gisteravond in het WNL-programma 't Wordt Nu Laat op NPO Radio 2.

Sfeer op straat 'sloeg om' toen karakter Flip 'Uit de Kast' kwam
'Jasper Gottlieb' – die in de serie van 2007 t/m 2011 het karakter "Flip" speelde – kreeg in eerste instantie vrijwel uitsluitend positieve reacties van fans. Dat veranderde echter toen z'n karakter Uit de Kast kwam. "Toen dat gebeurde sloeg het wel om op straat", vertelt Jasper Gottlieb. "Ik ben bespuugd, ik ben achterna gezeten, ik ben van mijn fiets getrapt".

Jasper's tweelingbroer 'Marius Gottlieb' – die in de serie een heteroseksueel karakter speelde – werd ook tot doelwit gemaakt omdat mensen hem aanzagen voor Jasper. "Dat maakt het wel extra heftig", aldus acteur Jasper Gottlieb.
                               

                                         
Jasper durfde de straat niet meer op
De dreigementen en intimidatiepogingen namen zulke vormen aan dat Jasper op een bepaald moment niet meer 'zomaar de straat op ging'. Zo ver- meed hij scholen omdat hij de reacties daar vreesde.

"Ik heb wel geleerd hoe weinig acceptatie er voor homoseksualiteit is", zegt Jasper. "Onder elke bevolkingsgroep, autochtoon, allochtoon, jong, oud: iedereen vindt het wel moeilijk".

bronnen: WNL.tv / SoundCloud.com / Facebook.com – WNL.tv