dinsdag 12 april 2016

België – Skelte Willems | Mr. Gay Vlaanderen 2015 slachtoffer 'zinloos geweld'

België – Antwerpen    Afgelopen zaterdagnacht rond 02.30 uur werd Mister Gay Vlaanderen 2015 Skelte Willems (22) op weg van zijn werk naar huis in Antwerpen het slachtoffer van fysiek geweld  Dat meldt Mister Gay Belgium–organisator Bram Bierkens. Twee jon- gens kwamen hem te hulp.

► "Skelte Willems werd door vier jongeren tegengehouden en zonder aanleiding vastgegrepen, een moment later kreeg hij een harde klap van een voorwerp tegen zijn hoofd, en gooiden ze nog een glazen fles naar hem  Hij riep om hulp en kreeg deze van twee voorbijgangers, waarna de jongeren op de vlucht sloegen", vertelt Bram Bierkens. De feiten deden zich voor aan de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal.
                            

                                       
"De huidige Mister Gay komt er met de schrik en een buil op zijn hoofd vanaf maar veroordeelt deze daad van zinloos geweld  Skelte Willems deed aangifte bij de politie en wil iedereen oproepen om steeds melding te maken van elke vorm van verbaal of fysiek geweld".

Skelte Willems zelf noemt de aanval 'n laffe daad. "Ik durf er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als die 2 jongens mij niet waren komen helpen, want nu kom ik er vanaf met de schrik en een dikke buil op mijn hoofd", zegt hij op Facebook. "Jammer om dit te moeten mee maken in de stad waar ik per se wou komen wonen. Bij deze, iedereen voorzichtig zijn"  Op ATV.be zegt Skelte dat de aanvallers misschien op zoek waren naar geld. 

Zie ook:
Mister Gay Vlaanderen slachtoffer van zinloos geweld  /  Huidige Mister Gay Vlaanderen 'Skelte' is aangevallen door 4 jongeren   
Mister Gay Vlaanderen 2015 Skelte Willems slachtoffer van zinloos geweld  /  Mister Gay Vlaanderen aangevallen in Antwerpen

Update:  Bloemen van de Antwerpse burgemeester 'Bart De Wever' voor Skelte Willems

bronnen: ZiZo-Magazine.be / ATV.be / Facebook.com – Gazet Van Antwerpen
                          

“Ik durf er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als twee jongens mij niet hadden geholpen."
Geplaatst door Gazet van Antwerpen op maandag 11 april 2016