zaterdag 7 maart 2015

Breda is een Pop-idool rijker: "Driekes Hoekstra wint Bloed, Zweet en Tranen"


De 14-jarige 'Driekes Hoekstra' uit Breda heeft vrijdagavond de grote finale van talentenjacht "Bloed, Zweet & Tranen" gewonnen. 
De jonge volkszanger kreeg bij de zangwedstrijd een nipte meerderheid van de stemmen.

Driekes sleept met de winst een platencontract in de wacht en mag meezingen tijdens een aantal concerten van de Toppers in de Amsterdam ArenA. De Bredanaar moest het uiteindelijk opnemen tegen 'Jeffrey Heesen', die net iets minder stemmen kreeg van het televisiekijkend publiek.

'Een mooie jongen'
Henny Thijssen werd derde. Andere finalisten van het SBS6-programma, waar de kinderen van André Hazes, Dré en Roxanne aan verbonden zijn, waren John West, Mike Peterson en Velorisa Yorks.

"Driekes is een mooie jongen", zei jurylid Roxeanne Hazes. De jury gaf echter niet de doorslag, dat deden de kijkers thuis.

Zie ook:  Driekes winnaar van Bloed, Zweet & Tranen  /  Driekes (14) wint Bloed, Zweet & Tranen  /  Driekes Hoekstra - Facebook 

bron: BrabantsDagblad.nl



Driekes Hoekstra na winst 'Bloed, Zweet en Tranen': "Ik ga niet naast mijn schoenen lopen" ‼

Hij is pas 14 jaar, maar wordt nu al de nieuwe volkszanger van Nederland genoemd: Driekes Hoeksta uit Breda won vrijdagavond de talentenjacht 'Bloed, Zweet en Tranen' op SBS6. Iedere zelfrespecterende volkszanger zou die winst natuurlijk tot in de late uurtjes vieren, maar Driekes niet. "Ik ben meteen naar huis gegaan om te gaan slapen".

De Bredase volkszanger won met een kleine meerderheid van de stemmen en krijgt een platencontract. Daarnaast mag hij optreden met de Toppers in de Amsterdam ArenA. Dat hij nu met de grote jongens mee mag doen, verandert hem niet. "Ik ga lekker mezelf blijven en niet naast mijn schoenen lopen", belooft Hoekstra.

Geen feestbeest
Hij voegde vrijdagavond meteen de daad bij het woord. Een afterparty met veel bier en vrouwen ?! Welnee. "Ik ben naar huis gegaan om te gaan slapen. Ik was om half twee thuis".

André Hazes is op muzikaal gebied een groot voorbeeld voor Hoekstra, maar mocht hij de verwachtingen niet waar kunnen maken als volkszanger, dan heeft hij al aan een alternatief gedacht: "Ik wil autotechniek gaan studeren, zodat ik auto's kan repareren".

Zaterdagmiddag om vier uur wordt Driekes gehuldigd in zijn volksbuurt.

bronnen: BrabantsDagblad.nl / YouTube.com