zondag 18 januari 2015

"Onno, mag ik je Toyboy zijn ?!" van 'Alberto' is dé Carnavalskraker van 2015

Het net uitgebrachte feestnummer 'Onno, mag ik je Toyboy zijn ?!' wordt nu al getipt als 'dé ultieme carnavalskraker' van 2015. Het lied, geïnspireerd op de liefdesperikelen van de Maastrichtse burgemeester 'Onno Hoes' (53), is ontsproten aan het brein van 'Roel Jongenelen' uit Boxtel. Het bijbehorende, ronduit 'hilarische filmpje' wordt sinds gisteravond massaal op internet gedownloaded, gedeeld en verspreid.
De videoclip van 'Onno, mag ik je toyboy zijn' is in amper een dag tijd door bijna 500.000 kijkers gezien via YouTube, diverse websites en social media als Twitter en Facebook. De bedenker is perplex. Omroep Brabant voelde Roel Jongenelen aan de tand over het onverwachte succes van zijn polonaisehit. "Een vriend uit Spanje belde mij op en begon spontaan een liedje in mijn oor te brullen", schetst Roel Jongenelen de ontstaansge- schiedenis. "Van het een kwam het ander en nu is het een compleet gekkenhuis".

Village People
In het filmpje is een drietal vermomde zangers te zien die een beetje zijn uitgedost als de politieman, cowboy en indiaan van de Amerikaanse discogroep Village People. Wie het zijn blijft vooralsnog geheim. "Leadzanger 'Alberto' houdt zijn ware identiteit het liefste verborgen. Hoe dan ook bezweer ik dat het niet om Albert Verlinde, de ex-man van Onno Hoes, gaat". Het nummer wordt inmiddels ook door radiozenders grijsgedraaid. 538-DJ 'Edwin Evers' tipt het lied vandaag als de allergrootse carnavalshit van 2015. Jongenelen: "Dat is een droom die uitkomt".

Omroep Brabant vroeg 'Onno Hoes' naar een eerste reactie. "Ik ken het en het is leuk", aldus Hoes. Daar hield hij het verder bij. Op de tekst ging hij niet in. Het lied bevat zinnen als 'ik ben smoorverliefd op een hele nette man, hij is een stukje ouder maar ik denk wel dat het kan' en 'Onno, ik wil je toyboy zijn. Dat is vind ik toch zo fijn en daarom wil ik voor altijd bij je zijn'.

Onder vuur
De burgemeester van Maastricht kwam eind vorig jaar onder vuur te liggen nadat beelden en sms'jes opdoken van zijn ontmoeting met de twintig jarige 'Robbie Hasselt'. De jongeman droeg tijdens hun afspraakje in een restaurant een cameraatje in zijn knoopsgat waarmee de date kon wor- den gefilmd. De Maastrichtse gemeenteraad was not amused en tikte Hoes op de vingers. Uiteindelijk hield Hoes de eer aan zichzelf en stapte op. Hij blijft aan totdat hij een andere baan heeft gevonden.

De voormalige echtgenoot van presentator en musicalproducent 'Albert Verlinde' heeft inmiddels aangifte gedaan tegen de 'Toyboy' wegens smaad en laster. Ook Powned, de zender die de gewraakte beelden uitzond, kan een rechtszaak tegemoet zien.

Onno Hoes, die wel van een carnavalsfeestje houdt, raakte al eerder in opspraak. Eind 2013 lekten foto's uit van zijn ontmoeting met de 24-jarige 'Ruud Schepers'. Op de beelden zoenden de mannen elkaar in de lobby van een Maastrichts hotel.

Zie ook:
"Onno, mag ik je Toyboy zijn ?!", Boxtelse Carnavalshit van 'Alberto' gaat als een speer op Internet  Roel Jongenelen - Site     
"Onno, mag ik je Toyboy zijn ?!"  Dé Nieuwe Carnavalshit  /  Dé Carnavalskraker van 2015: "Onno, mag ik je Toyboy zijn ?!"

bronnen: AlgemeenDagblad.nl / YouTube.com