zaterdag 21 september 2013

Cassidy Lynn Campbell (16) is de 1e Transgender Homecoming Prom Queen ‼


VS  Afgelopen vrijdag schreef de 16-jarige Cassidy Lynn Campbell geschiedenis door de allereerste verkozen middelbare school home- coming prom queen te worden van de VS. Campbell won deze schooltitel in Huntington Beach, Californië in de Marina High School. Het is voor het eerst dat in de VS een transgender student deze schooltitel wint, aldus GayStarNews.com.

Eerst wilde ze niet mee doen aan de wedstrijd, maar na een tijdje besefte ze dat het om meer gaat dan een schooltitel. "Ik ontdekte dat het niet meer om mij zelf ging en dat ik vele mensen help door hen te tonen dat je ook als transgender deze titel kan winnen". Het feit dat ze de school- titel wint is bovendien een kroon op het feit dat ze door de hele school als transgender wordt aanvaard, want het zjn tenslotte de studenten die beslissen wie de wedstrijd wint. Campbell wil zich nu meer gaan inzetten voor HoLeBi's en Transgenders.

bronnen: GayStarNews.com / www.HoLeBi.info / Time.com


                          

UPDATE              Cassidy Lynn Campbell wordt gepest via het Internet                     22 september 2013

Vandaag kwam het bericht dat Cassidy Lynn Campbell, die zopas geschiedenis schreef als allereerste verkozen middelbare school homecoming prom queen van de VS, sinds haar overwinning gepest wordt via internet. Haar klasgenoten + vele studenten van haar school zorgden er voor dat ze de kroon won en hebben geen problemen met het feit dat Cassidy transgender is, maar blijkbaar zijn er nog vele anderen die niet kunnen aanvaarden dat Cassidy zichzelf is, aldus GayStarNews.com.

In een video vertelt Cassidy in tranen dat sommige mensen haar pesten en uitschelden via het internet. "De enige dag dat de gelukkigste dag is voor een meisje zou fantastisch moeten zijn, maar ik kan er niet meer van genieten, omdat sommigen er slecht op reageren, ik begrijp niet waarom ze dat doen en ik begrijp niet waarom mensen zo onverdraag- zaam zijn. Ik ben een meisje en ik voel me al een meisje sinds ik pas kon lopen. Ik wil alleen maar gelukkig zijn, net als andere mensen".

Ondanks de negatieve reacties krijgt Cassidy toch ook veel positieve reacties zoals die van Melissa die zegt: "Je bent een fantastische vrouw, je maakte indruk op de hele wereld". En de reactie van Holly: "Je bent zo mooi, van binnen en van buiten, goed wint van kwaad, hou je hoofd omhoog en negeer die domme opmerkingen". Cassidy kreeg zelfs sup- port van Race Against The Machine gitarist Tom Morello die haar feliciteerde met het winnen van het kroontje.
                   
bronnen: GayStarNews.com / www.HoLeBi.info / YouTube.com