dinsdag 27 augustus 2013

Ricky Martin schaamt zich diep over zijn Homo-pestgedrag tijdens z'n jeugd ‼


De Puerto Ricaanse zanger Ricky Martin bekende in een interview dat hij zeer beschaamd is dat hij opgroeide in een Rooms katholiek gezin waardoor hij lange tijd homo's pestte omdat hij zelf twijfelde aan zijn geaardheid. De zanger zegt zich diep te schamen omdat hij HoLeBi's pestte, aldus PinkNews.co.uk.

"Ik was een zeer boze jongeman, een echte rebel. Ik keek naar homo's en ik dacht, zo ben ik niet, zo wil ik niet zijn. Ik hoorde van jongs af da- gelijks dat homoseksualiteit slecht en zondig is, mijn eigenwaarde werd er door vernield, en ik richtte mijn woede hierover om degene rondom mij. Opgroeien in een streng katholieke omgeving maakte dat ik 't erg moeilijk had om mezelf te aanvaarden als homo. Ik had last van geïnter- naliseerde homofobie".

→  "Ik schaam me diep dat ik ooit homo's heb gepest. Ik heb lange tijd met mezelf in de knoop gezeten, ik wist niet wat ik moest doen, mezelf aanvaarden als homo was heel erg moeilijk, en wat met mijn carrière dacht ik toen. Maar na een tijd van stilte werd ik sterker en voelde ik dat die aanvaarding vanuit mezelf moest komen".
                         
                           
In 2008 kwam Martin in het nieuws door het feit dat hij als alleenstaande vader was geworden van een tweeling, Matteo en Valentino  Pas in 2010 kwam hij 'Uit de Kast', en zei dat hij dat vooral deed voor zijn zoontjes omdat hij hen later niet wilde voorliegen, zelf voegde hij er aan toe eindelijk gelukkig te zijn dat hij 'Uit de Kast' was gekomen.

Sinds 2011 heeft hij een relatie met Carlos González Abella met wie hij nu samen de tweeling opvoedt. In 2012 toonde hij de wereld voor het eerst zijn vriend met een foto shoot door het Spaans Magazine Vanity Fair waarvoor hij samen met Carlos en de tweeling poseerde. Verder is Martin ambassadeur van UNICEF en richtte de Ricky Martin Foundation op, een stichting die opkomt voor kansarme kinderen over de gehele wereld.

In 2007 kreeg Martin een ster op de Hollywood Walk of Fame. En in 2011 kreeg hij van Spanje de Spaanse nationaliteit als erkenning voor zijn artistieke talenten en omdat hij roots heeft in Spanje, zijn oma is Spaanse. Toch liet de zanger weten dat hij altijd een Puerto Ricaan blijft. Hij verkocht ondertussen al ruim 70 miljoen albums, heeft 95 platina albums op zijn naam staan, 6 nummer 1 Billboard albums, 11 nummer 2 hits, 8 MTV Music Video awards, 2 Amerikaanse Music awards, 6 Grammy awards, 8 World Music awards en 10 Billboard Music awards, met concer- ten in meer dan 60 landen.


bronnen: PinkNews.co.uk / www.HoLeBi.info / YouTube.com