dinsdag 19 maart 2013

Nieuwe Blogger Kamkrant.nl: Kevin Hijne


COLUMN - Met gepaste trots presenteren we een nieuwe blogger aan ons team van kamkrant.nl. Bij jongerensite 18min.eu, onderdeel van de Gay Krant, was hij al actief als woordvoerder. Nu verwelkomen we hem als blogger en gaat hij voor ons de boel in de gaten houden. Dames en heren, uw aandacht voor Kevin Hijne.

We vroegen Kevin, die we vorig jaar nog geinterviewd hebben, om even een klein stukje te schrijven als kennismaking.

Nieuwjaarsreceptie
In 2012 was ik op de nieuwjaarsreceptie van het COC als 15 jaar jong slungeltje. Ik was daar vanwege het woordvoerderschap voor 18min.eu. Misschien wel bekend. Op die dag ontmoette ik veel nieuwe gezichten, want ja, de (vooral in mijn ogen toen) 'hoge mensen' leren kennen op je 15e is nogal wat, en zeker als je dan iemand tegenkomt die jouw leraar Duits kent !!"

Leraar Duits
Deze vent was dus onze eigen Kammie, die daar was met Pim. We hebben allebei geen enkel idee meer hoe het erop kwam dat hij mijn Duits docent van toen kende, maar dat neemt niet weg dat we een hele leuke en gezellige kennismaking hadden met elkaar. 2012 zat dan ook vol met ontmoetingen op feesten als Roze Zaterdag, Roze Maandag en zelfs de GayPride op het Rembrandtplein. Heel gezellig allemaal, maar toen er serieuze business aankwam, werd het tijd om Kevin Hijne beter te leren kennen. Jullie denken vast: "Who the fuck is dat ?!"

Nieuwsgierig
Laatst omschreef iemand me als volgt: "Een sensationeel nieuwsgierig persoon. En dat op je 16e". En dat klopt aardig. Ik ben denk ik prijs- winnaar nieuwsgierigheid, als er zo een competitie zou bestaan. Media, cultuur en kunst interesseren me dan ook wel heel erg waardoor ik erover nadenk om later de journalistiek in te gaan. Maar wil ik dat gaan doen, dan moet ik toch echt eerst m'n vwo afmaken. Gelukkig nog maar één jaartje hierna (wanneer alles goed gaat dan, hè) !!

Dus even op een rijtje: 16 jaar, tot 7 april, nieuwsgierig, cultuur en kunst liefhebber en 5 vwo. Wat wil een mens nou nog meer.

Genieten
Maar genoeg serieuze zaken. In mijn privéleven kan ik echt van alles genieten. Ik heb een leuke baan als ober bij Italiaan Bella Donna in Uit- hoorn, wat de woonplaats is waar ik zelf ook woon. Ik ben graag bij m'n vrienden en ik hou ook wel van een drankje, haha. En reizen. Dingen en plaatsen bezoeken vind ik echt geweldig !! Misschien komt m'n interesse voor cultuur en kunst wel daarvandaan.

Karate
Het volgende verwachten weinig mensen van me, maar ik doe dus aan karate. Het plan was om in mei de zwarte band te halen, maar door een lange blessure is dat plan helaas niet doorgegaan. Dat betekent niet dat jullie me mogen slaan, want ja: ik sla helaas terug (tenzij ik je mag, wat best wel vaak het geval is). Sociaal ben ik namelijk ook wel, dus een feestje zit er altijd wel bij inbegrepen !!

Nou ja, dit is wel een introductie over mezelf, en ik ben blij mij bij het team van de kamkrant.nl aan te mogen sluiten. Jullie zullen me vast beter leren kennen / begrijpen door m'n verhalen voor de krant.

Dus, aangenaam. Kevin Hijne uit Uithoorn, 16 jaar, 5 vwo, ober en een karateka, cultuurfreak en nog veel meer !!

Veel plezier met lezen,

Kevin Hijne

bron: KamKrant.nl