zaterdag 30 december 2023

Pieter Dekker (66) is dominee in Wierden en hij is Homo | Trouwen wil hij niet



Wierden  →  Als dominee vertelt hij al meer dan veertig jaar het verhaal van God in de Gereformeerde Kerk. Dat doet "Pieter Dekker" (66) uit Wierden vol overgave. Net zoals zijn vader dat deed. En nu gaat "Pieter Dekker" met pensioen ‼

Hij vertelt zijn eigen verhaal. Over de zoon van de dominee die op jongens valt. "Die gevoelens kun je op een gegeven moment niet meer negeren".

'Pieter Dekker' studeert in Amsterdam. Hij heeft een duidelijk doel voor ogen: afstuderen, trouwen met een leuke vrouw en aan 't werk in de pasto- rie. Op 25-jarige leeftijd wordt hij 'dominee'. "Maar een leuke vrouw heb ik nooit gevonden, want ik val op mannen. Ik ben 'Homoseksueel'. Ja, daar heb ik het best moeilijk mee gehad" ‼, vertelt hij openhartig. "In het begin ontken je dat je anders bent. Maar die gevoelens kun je op een gegeven moment niet meer negeren".

Dominee 'Pieter Dekker' ontmoet als dertiger zijn vriend 'Johan' tijdens een ontmoetingsavond voor Homoseksuele Christelijke jongeren in Kampen. Ze wonen samen. "Je kan er voor kiezen om voor altijd alleen te blijven. Maar een mens is niet gemaakt om 'alleen te blijven' ‼  Op den duur wil je graag met iemand samen zijn. Dat geldt ook voor mij", vertelt Pieter. Maar in het 'huwelijksbootje stappen' ?!  Dat wil de dominee niet. "Trouwen is voor mij een stap te ver. Het huwelijk is voor de man en de vrouw. Dat staat in de Bijbel en dat is mijn richtsnoer".

Lees verder op de website van Tubantia.nl:
Pieter Dekker (66) is dominee in Wierden en hij is Homo, maar trouwen wil hij niet | "Het huwelijk is niet voor twee mannen" ‼ 

bronnen: Tubantia.nl / Facebook.com – Tubantia.nl