dinsdag 3 mei 2022

Sport – LHBTIQ+'ers | "De sportwereld is Homofoob en de bonden doen niets"



"Ik ben me altijd blijven afvragen wat er met mij als hockeyer was gebeurd als ik niet 'Gay' was. Als ik niet zo bang was geweest om te zijn wie ik was, bang voor de reacties" ‼

Dat zegt "Pepijn Keppel" (26) in een interview met de Volkskrant naar aanleiding van het verschijnen van zijn boek "De Laatste Man" ‼

"Pepijn Keppel" speelde tien jaar hockey op het hoogste niveau, totdat hij er zes jaar geleden ineens mee ophield. In het boek vertelt hij over zijn jeugd en de hockeywereld.

De omgeving binnen de sportwereld is onveilig, en bonden doen er niets aan om het beter te maken. Ja, eens per jaar speel je in de hockeycompe– titie met een "Regenboogband". Ik kan je vertellen hoe daar achter de schermen over wordt gepraat: "Moeten we echt die Homoband om" ?!  Het is: "Schijntolerantie" ‼

Lees verder op de website van RozeGolf.net:  "De sportwereld is Homofoob en de bonden doen niets" ‼

Zie ook:  

bronnen: RozeGolf.net / Facebook.com – RozeGolf.net