dinsdag 22 juni 2021

USA - Carl Nassib | "Eerste actieve NFL-speler komt Uit de Kast op Instagram"

Amerika    American footballer Carl Nassib is maandag als eerste actieve NFL-speler openlijk uitgekomen voor z'n Homoseksualiteit. De speler van de Las Vegas Raiders deed dat in een videoboodschap op Instagram.

De 28-jarige 'Carl Nassib' vertelde dat hij hoopte dat zijn voorbeeld de zichtbaarheid van andere Homoseksuele atleten vergroot. "Ik wilde even kort de tijd nemen om te zeggen dat ik Homo ben" ‼, zei hij in de video, die werd opgenomen bij zijn huis in Pennsylvania. "Ik was al een tijdje van plan om dit te doen, maar eindelijk voel ik me op m'n gemak om het kwijt te kunnen. Ik heb echt het beste leven, de beste familie, vrienden en baan die een man zich kan wensen" ‼

Lees verder op de website van Volkskrant.nl:  "Eerste actieve NFL-speler komt openlijk uit voor Homoseksualiteit" ‼
VS | "Eerste actieve NFL-speler komt openlijk uit voor Homoseksualiteit"  /  Carl Nassib | "Voor het eerst 'NFL-speler' Uit de Kast" ‼Amerika – Carl Nasib – American Football-speler | Veel steun voor 'Coming Out' van NFL-ster Carl Nassib: "Ik ben erg trots op hem"

bronnen: Volkskrant.nl / Instagram.com – Carl Nassib