zondag 25 april 2021

Moslim en Homo | "Omar is Homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden" ‼



"Omar" valt op mannen en hield dat lang geheim. Bang voor represailles ‼  Nu hij zijn gewelddadige thuis is ontvlucht, wil z'n familie hem vermoorden. En hij is niet de enige in Nederland die te maken krijgt met eergeweld. "Ik wilde niet meer leven"

Omar doet met een grote glimlach de voordeur van zijn Zwolse woning open ‼  Even later ploft hij neer op de beige bank, in de hoek van de woon– kamer ‼  Hij nipt aan de verse thee zijn vrolijke gezicht wordt plots serieus. "Ik mocht niks van mijn familie, mijn ouders waren de baas. Ze willen me doodmaken. Vermoorden. Omdat ik op mannen val" ‼

Sinds zijn 15de weet Omar dat hij Homoseksueel is. Hij woont dan nog met zijn familie elders in Nederland, een stille jongen met 'n groot geheim. In de moskee hoorde ik altijd: "Als je Homo bent, moet je dood". Dat vonden mijn ouders ook. Ik was altijd bang dat ze erachter zouden komen. Hij worstelt. Zijn gevoelens zijn lastig te rijmen met verhalen over Homoseksualiteit om hem heen. Dus zwijgt hij ‼

Lees verder op de website van DeStentor.nl:  Omar is Homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden: "Mijn hele leven was angst" ‼

Zie ook:
De familie van Omar wil hem vermoorden vanwege zijn geaardheid ‼  /  Omar is Homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden ‼ 

bronnen: DeStentor.nl / Facebook.com – DeStentor.nl