maandag 21 september 2020

Utrecht - Aron Korff | Nieuw 'anti-discriminatiemeldpunt' in Midden-Nederland


Artikel 1 Midden-Nederland en COC Midden-Nederland starten 9 oktober met een anti-discriminatiemeldpunt. Iedereen die te maken heeft met discriminatie kan daar melding van doen

Voorzitter Laura van Nieuwenhuijze van COC Midden-Nederland zegt tegen RTV Utrecht 'klaar te zijn' met "anti-Homo geweld". Ze ging om tafel zitten met Artikel 1 Midden-Nederland dat al een discriminatiemeldpunt heeft. "We zijn samen om tafel gegaan om te kijken hoe we het konden verbeteren". 
                                            
                                                 
Het resultaat is 'een gloednieuw anti-discriminatiemeldpunt', waar iedereen die te maken heeft met discriminatie terecht kant ‼  Dat kunnen inciden- ten online zijn, zoals op social media, maar ook als er sprake is van discriminatie bij sollicitaties bijvoorbeeld, of verbaal of fysiek geweld op straat.

bronnen: RozeGolf.net / Facebook.com  Aron Korff / Instagram.com – Mokkels4Mokkels
                                                   
                                     
Dit bericht bekijken op Instagram

Gister is er iets gebeurd wat ik altijd in mijn achterhoofd heb gehad maar niet altijd rekening mee heb gehouden. Na een gezellige avond en een kleine reis met de trein stapte ik uit in Utrecht om naar huis te gaan. Nadat ik Hoog Catharijne uit liep en een aantal mensen gepasseerd had komt een jongen, samen met iemand anders, mij tegemoet lopen. Ondanks dat ik deze jongen probeerde te ontwijken stootte zijn elleboog tegen mij aan en keek ik hem in zijn ogen aan. Ik wist gelijk dat het mis was en liep verstandig door. Na een paar minuten werd er op mijn schouder geklopt door dezelfde jongen. Ik draai me om, kreeg een vuist op mijn jukbeen en werd verbaal met de grond gelijk gemaakt. Nadat ‘kanker flikker’, ‘vieze kanker homo’, ‘kontennaaier’, ‘zemmer’ en nog veel meer naar mijn hoofd geslingerd werd kreeg ik nog een klap op mijn achterhoofd. Na die klap rende deze jongen hard weg en bleef ik beduusd achter in een lege donkere straat. Ik wil met dit verhaal jullie erop wijzen dat ik dagelijks op straat word uitgescholden, na gefloten en na gekeken word. Het is heel gek, maar dat ben ik gewend. Nadat dit gister avond is gebeurd weet ik dat ik vaker dan eerst achterom zal gaan kijken en minder snel in mijn eentje op straat zal gaan lopen. Ik zal even niet op social media zijn zodat ik wat kan doen tegen de pijn van mijn nek en om deze gebeurtenis te verwerken. En voor de beste jongeman die dit heeft gedaan; Ik kom erachter wie je bent. X

Een bericht gedeeld door Aron Korff🤳🏻 (@mokkels4mokkels) op