maandag 14 september 2020

Amsterdam | "Woning 2 keer bekogeld met vuurwerkbom om Regenboogvlag"




Amsterdam – Jesper (35)  →  Hij heeft al eieren door de balkondeuren gekregen, maar zaterdag- en zondagavond is zorgprofessional Jesper Raaijman (35) opgeschrikt door vuurwerkbommen die op zijn woning zijn gegooid: hij vermoedt vanwege de 'Regenboogvlag' die aan zijn balkon hangt.

"Ik zat op de bank en had mijn gordijnen een beetje open, toen ik 'iets op mijn balkon hoorde vallen' en iemand hard hoorde wegrennen", zegt de 35-jarige Jesper Raaijman, nu in opleiding tot zorgprofessional in Utrecht. "Ik ging even kijken wat er gebeurde, en zag toen een rode flits. Ik besefte dat ik weg moest, anders zou het glas misschien springen. 'Dat is niet gebeurd', maar m'n bloembak is wel opgeblazen". Dat gebeurde rond 20.45 uur.

Zondagavond is er wederom, om 20.15 uur, een vuurwerkbom voor zijn woning afgegaan, toen op de begane grond. Raaijman is geschrokken van 't feit dat hij tweemaal achter elkaar doelwit is. "Ik hoop gewoon dat het hierbij blijft. Wie weet is het volgende keer een steen". Ook houdt hij z'n hart vast voor de kinderen die in de wijk spelen.

Lees verder op de website van Parool.nl:  "Woning in Oost twee keer in 24 uur bekogeld met vuurwerkbom vanwege Regenboogvlag" ‼
                                                     
                                                                   
Zie ook:
   Woning in AmsterdamOost twee keer in 24 uur doelwit vuurwerkbom om Regenboogvlag 
   Woning in Oost twee keer in 24 uur bekogeld met vuurwerkbom vanwege Regenboogvlag
   Amsterdam | Vuurwerkbom op balkon vanwege 'Regenboogvlag': "Ik voel me bedreigd" ‼   Jesper Raaijman | "Twee keer opgeschrikt door vuurwerkbom vanwege Regenboogvlag"

Update:

Eerder geplaatst op GayNieuws.blogspot.com:

bronnen: Parool.nl / Facebook.com – Parool.nl