zaterdag 11 juli 2020

Engelse 'Premier League-voetballer' vertelt in anonieme brief dat hij 'Homo' is

Voetbal  →  Een voetballer uit de Premier League in Engeland heeft via een open brief anoniem zijn Coming-Out gedaan.  Vrienden en familie weten het wel, maar zijn club en manager niet.

"Ik ben Homoseksueel. Zelfs dit opschrijven in deze brief is een grote stap voor mij", schrijft hij

"Ik weet sinds mijn negentiende dat ik Homoseksueel ben. Hoe het voelt om zo te leven ?!  Het kan echt een nachtmerrie zijn" ‼

Volgens de speler is de voetbalwereld er nog niet klaar voor om te horen dat iemand openlijk Homoseksueel is. "Er moeten 'radicale veran- deringen' komen, wil ik mij veilig genoeg voelen om die stap te zetten".

Lees verder op de website van BeOut.be:  "Engelse voetbalprof vertelt in open brief anoniem dat hij Homo is" ‼
                                                                  
                                             
                                             
Zie ook:
Anonieme Premier League-voetballer | "Ik ben Homo" ‼  /  Premier League-voetballer 'anoniem' in open brief | "Ik ben Homo" ‼ 
Homoseksuele Premier League-voetballer schrijft anonieme open brief | "Het voelt als een nachtmerrie"  /  Ik ben Homoseksueel
Anonieme Premier League-voetballer zegt in open brief Homoseksueel te zijn  /  The Sun onthult emotionele brief van voetballer
Homoseksuele Premier League–voetballer schrijft open brief | "Het voetbal is niet klaar voor een speler die 'Uit de Kast' komt" ‼
bronnen: BeOut.be / Facebook.com – AD.nl / Facebook.com – BeOut.be / Twitter.com – Liv Aerts → Merel van Dongen