maandag 23 december 2019

België – Coming-Out | "Volleyballer 'Eduard De Cuyper' (20) komt Uit de Kast"

Eduard De Cuyper (20) heeft aan zijn teamgenoten bij vollebalploeg Rembert Torhout Heren (RTH) vertelt dat hij Homo is. Hij deelde de boodschap op Instagram.

"Een tijdje geleden werd er een campagne gelanceerd door 'Simon Haerinck' over Homoseksualiteit in de groepsport ‼  Het inspireerde mij enorm om het ook te uiten tegen mijn ploeg die nog van niets wist", vertelt 'Eduard De Cuyper' op Instagram


bronnen: BeOut.be / Instagram.com – Eduard De Cuyper








Een tijdje geleden werd er een campagne gelanceerd door Simon over homoseksualiteit in de groepsport. Het inspireerde mij enorm om het ook te uiten tegen mijn ploeg die nog van niets wist. Heb samen met simon hierover gebabbeld en na een boeiend gesprek ben ik hiervoor uit gekomen bij mijn ploeg. Ik wil hiervoor Simon enorm bedanken! Bedankt hiervoor! #samesportdifferentsexuality #comingout #gay Ook wil ik de volledige ploeg en trainer bedanken! Door de positieve woorden van mijn ploegmaten en trainer is er een hele last van mijn schouders! #rembert #nopainnogain #wearerembert Heb hier dagen/ weken over zitten twijfelen om op de knop delen te drukken. Het moment dat jullie mijn bericht zien verschijnen is het mij gelukt. De foto is getrokken door @photographylaura_lassuyt bedankt hiervoor. 💪💪💪
Een bericht gedeeld door Eduard De Cuyper (@eduarddecuyper) op