zaterdag 19 oktober 2019

Voetballers pleiten voor 'Homo-acceptatie' | "Homo zijn blijft een groot taboe"












Voetballen   'Homo zijn' en daarover praten op de voetbalclub gebeurt lang niet altijd. "Er is geen profvoetballer die uitkomt dat 'ie op mannen valt en dat is gek eigenlijk", zegt Karin Blankenstein van de John Blankestein Foundation.

Voor de 2019 Coming Out Dag deelden zij meer dan 10.000 Regenboogbanden uit die aanvoerders van voetbalteams in plaats van de gewone band om hun arm zullen dragen.
                                                     
                                                                                                
"Homo zijn in 't voetbal blijft een groot taboe in alle kleedkamers", zegt ook sportjournalist Thijs Smeek.  "Ik ben op mijn 15e gestopt met voetbal omdat ik me onveilig voelde. Het ging steeds minder over voetbal en meer over meisjes en seks. Ik merkte dat ik de outsider werd".

Lees verder op de website van HartVan Nederland.nl:  Voetballers pleiten voor Homo-acceptatie | "Homo zijn blijft een taboe" ‼

Zie ook:
bronnen: HartVanNederland.nl / YouTube.com / Twitter.com  NOC*NSF