Mediamagnaat 'Viacom' – eigenaar van onder andere MTV – zette
het grootste mondiale onderzoek naar 'LHBTI-acceptatie' ooit op ‼ Meer dan 100.000
mensen in 65 landen werden ondervraagd. Het algemene beeld is positief, maar het landenresultaat voor Nederland is zorgwekkend.
In internationaal perspectief lijken we 't goed te doen:
56% van de Nederlandse respondenten voelt zich sociaal op het gemak bij mensen
die open– lijk 'Homo' of 'Lesbo' zijn, tegenover 41% wereldwijd. We vinden ook vaker
dat seksualiteit het gevolg is van biologie (36% tegenover 25%) en we hebben
een hoger percentage LHB'ers dat zich geaccepteerd voelt: 21% versus 16%.
Lees verder op de website van Brainwash.nl: Homo-acceptatie in Nederland: "Zo akelig laag zijn de percentages"
bronnen: Brainwash.nl – Linda Duits / Twitter.com – Linda Duits
Slechts 56% van de Nederlandse respondenten voelt zich sociaal op het gemak bij mensen die openlijk homo of lesbo zijn. Meer enge percentages in mijn Brainwashcolumn https://t.co/YXrTIrBAFZ— Linda Duits (@lalalalinder) 12 juli 2018