donderdag 23 november 2017

Amsterdam → Lesbo-geweld | "Zoenende vrouwen mishandeld in Amsterdam"

Amsterdam  Geweld ‼   →   In de nacht van maandag op dinsdag zijn in Amsterdam twee vrouwen in elkaar geslagen, waarschijnlijk vanwege hun seksuele voorkeur

De twee vrouwen, beiden in Nederland vanwege documentairefestival 'Idfa', waren aan het zoenen toen ze door een groepje jongens of mannen werden mishandeld.

Dat zegt documentairemaakster Denise Kelm Soares (31), één van de slachtoffers, die met een documentaire op Idfa staat. De politie bevestigt dat er aangifte is gedaan van een mishandeling en dat er gezocht wordt naar daders en getuigen.
                                              

                                          
De twee vrouwen waren met een groep gaan stappen in het centrum van Amsterdam en liepen vroeg in de ochtend samen de laatste club uit. Vol- gens Soares liepen ze daarna door Amsterdam, toen ze rond een uur of vier in de ochtend zijn aangevallen.  "Ik kan me niet precies herinneren wat er is gebeurd", vertelt ze aan de telefoon. "Ik weet nog dat ik haar kuste en dat er twee of drie jongens naar ons schreeuwden. Ik begreep niet wat. Daarna weet ik dat ik op de grond lag en dat er veel bloed was".

Soares werd tegen haar hoofd geschopt, de vrouw met wie ze was kreeg een trap in haar buik.
                                           

                                              
Emotionele schade
Beide vrouwen zijn met een taxi naar het ziekenhuis gegaan, waar bij Soares een hersenschudding moest worden uitgesloten. Fysiek lijkt de schade bij beide vrouwen mee te vallen.

"De emotionele aanval is het ergst", zegt Soares. "Toen de jongens wegliepen moesten ze lachen. Ze lachten om ons terwijl ze wegrenden".

Idfa laat in een korte verklaring weten dat de organisatie geschokt is over de mishandeling ‼  "Het festival dat al dertig jaar bestaat, heeft diversiteit en inclusiviteit hoog in het vaandel staan en wil een podium bieden aan 'alle filmprofessionals wereldwijd' ... ongeacht hun ras, politieke overtuiging, seksuele voorkeur of religie".

Zie ook:
bronnen: Trouw.nl / YouTube.com / Facebook.com – Parool.nl / Facebook.com – OUT.tv