vrijdag 20 januari 2017

De nieuwe video van Troye Sivan is een oproep: "Blijf strijden voor gelijkheid"

AustraliĆ«  →  Troye Sivan maakt met zijn single 'Heaven' een statement over gelijkheid. Het is  geen toeval dat hij deze uitbrengt op de dag dat Donald Trump tot president van de Verenigde Staten wordt benoemd.

Heaven is de vierde single van het debuutalbum van Troye Sivan, "Blue Neighbourhood". Op het nummer is ook Betty Who te horen, die net als Troye Sivan uit Australiƫ komt.

Toen Troye Sivan het lied in 2015 schreef, vertelde hij: "Toen ik besefte dat ik homo was, stelde ik mezelf allerlei vragen.  Vragen waar ik bang van werd, zoals: zal ik ooit iemand vinden ?!  Kan ik ooit een gezin stichten ?!  En als er een God is, haat die mij dan" ?!
                                              
                             
"Uiteindelijk kreeg ik zelfvertrouwen en dacht ik: als er al een hemel is en ik mag daar niet mezelf zijn, dan hoef ik er ook niet heen.  Daar gaat dit lied over".

Pleidooi
Het is geen toeval dat Troye Sivan zijn video uitbrengt op de dag van de inauguratie van 'Donald Trump'. In de video van Heaven zijn beelden te zien van Harvey Milk, protestmarsen en pleidooien voor het openstellen van het huwelijk. Dit alles om te onderstrepen dat de strijd om ge- lijkheid nog altijd niet gestreden is.
bronnen: Winq.nl / Billboard.com / YouTube.com