woensdag 14 december 2016

BE - Joppe de Campeneere | "Hoezo kunnen mannen geen make-up dragen" ?!

België  →  19 jaar is de vlaamse Joppe de Campeneere, en hij houdt wel van een beetje 'maquillage'.  Joppe de Campeneere blogt over het feit dat hij zich opmaakt. "Zonder zou mijn leven zoveel makkelijker zijn".

Waarom Joppe de Campeneere dan toch doorzet ?!  In een interview met De Morgen vertelt hij dat hij niet terug wil gaan naar een gereduceer- de versie van zichzelf, enkel en alleen omdat de maatschappij het wil.

"Ik ben altijd door schoonheid gefascineerd geweest", vertelt Joppe de Campeneere.  "Op jonge leeftijd ben ik een modeblog gestart. Daarvoor ben ik modellen gaan stylen én maquilleren. Na een tijdje dacht ik: "Waarom kan make-up eigenlijk niet bij mij" ?!
                                

                                     
 Joppe de Campeneere komt niet elke dag 'gemaquilleerd' buiten  "Op straat ben ik constant alert voor vreemde blikken", getuigt hij. "Er is verbaal geweld, fysiek gelukkig niet"  "Ik kan wel tegen een stootje: na mijn coming-out in het secundair ben ik ook beschimpt". Het complete interview met Joppe lees je op de website van De Morgen.

Zijn blog heet:  StartToFashion.com

Zie ook:
bronnen: Winq.nl / DeMorgen.be / YouTube.com