vrijdag 14 oktober 2016

Tim Hofman slachtoffer van Homofobie | Tim: "Ik ben een beetje een Lulletje"

Amsterdam - Tim Hofman    BNN-presentator Tim Hofman is onlangs verbaal aangevallen in Amsterdam door iemand die dacht dat hij homo is. Dat vertelt Tim Hofman in 'Het Parool'. Sinds hij de cover van L'Homo sierde, denken sommige mensen dat Tim Hofman homo is. En dat kwam hem op het Amsterdamse Leidseplein, waar RTL Boulevard wordt opgenomen, duur te staan. Twee weken terug stond ik 's nachts op het Leidseplein. Toen kwam er een jongen naar me toe: "Vuile kankerflikker, Nederland homovrij"

Tim Hofman probeerde het gesprek aan te gaan, maar dat hielp niet  "Ik probeerde nog te sussen - hand erop - rustig aan - maar hij weigerde me gewoon aan te raken. Dat is toch heftig" ?!

"Toch zijn er ook jongens die juist homo-toleranter worden", aldus Tim Hofman.  Aan de andere kant kwamen ook eens twee tieners in de kroeg naar me toe: "We kijken nu echt anders tegen 'homoseksualiteit' aan. Eigenlijk is het ook helemaal niks geks"  Dat kwam door een item bij het BNN-programma 'Spuiten & Slikken' 

"Homofobie blijft iets onzinnigs", stelt Tim Hofman. "Ik begrijp gewoon niet dat je er moeite mee hebt dat iemand van iemand houdt" ‼, zegt hij in de krant.

Zie ook:
bronnen: MediaCourant.nl / Parool.nl / Twitter.com – Het Parool