vrijdag 16 september 2016

Mexico | Zo doe je dat: 16-jarige kunstschaatser snoert 'Homohaters' de mond

Mexico    Donovan Carrillo is kunstschaatser. De 16-jarige Mexicaan deed mee aan de Junior Grand Prix in Japan en kreeg laffe homo- haters over zich heen.

Donovan Carrillo schaatste op de muziek van 'Hasta Que Te Conoci', wat hem een plek opleverde bij de ISU-kampioenschappen in de cate- gorie Junioren. Op Twitter regende het complimenten. Maar hij kreeg ook narigheid voor z'n kiezen.

Omdat hij kunstschaatser is, móest Donovan Carrillo wel 'Gay' zijn  Dat pikte de schaatser niet en hij reageerde als volgt: "Ik vind het niet erg om gay te worden genoemd, want dat ben ik niet. Maar wat me woedend maakt is dat mensen het woord 'Gay' als grap of belediging gebruiken voor mijn harde werk".

Even later: "Ik bewonder en respecteer de LHBT-gemeenschap omdat ik veel vrienden heb die gay zijn".  En: "Het feit dat ik kunstschaatser ben, betekent niet automatisch dat ik gay ben. Net zomin het vanzelfsprekend is dat voetballers allemaal hetero zijn".

bronnen: Winq.nl / BuzzFeed.com / YouTube.com