donderdag 4 augustus 2016

Amsterdam Pride | Willeke Alberti & Jan Versteegh maken Gay Pride nummers


Amsterdam - Gay Pride - Genderblender  →  Willeke Alberti en Jan Versteegh hebben voor het Gay Pride-feest Genderblender van 3FM-DJ Frank van der Lende liedjes gemaakt.

Willeke Alberti laat haar nummer Overdag Karel vrijdagmiddag voor het eerst horen tijdens de radio-uitzending vanaf het Rembrandtplein.

Het nummer gaat over transgenders  ''Transgenders, Homo's en Lesbiennes vind ik ontzettend dappere mensen, omdat ze helemaal zichzelf durven zijn", vertelt Willeke Alberti. "Met dit nummer wil ik "iets terugdoen voor de gayscene"   Ik wil laten zien dat we ons niet bang laten maken en dat iedereen mag zijn wie hij of zij wil zijn. De Canal Parade is het allermooiste wat er is".

Vrolijke meezinger
Jan Versteegh presenteerde zijn nummer donderdag op de radio. Het lied heet 'We zijn allemaal een beetje Gay'   "Het leek me leuk om tij- dens mijn optreden op Genderblender iets extra's te doen. De Gay Pride is dit jaar misschien wel relevanter dan ooit", vindt Jan Versteegh.

Jan Versteegh vervolgt: "Niet alleen omdat de tolerantie voor de LHBT-community gek genoeg vaak nog steeds ver te zoeken is, maar ook om- dat ik denk dat we in deze tijd gelijkheid en saamhorigheid moeten vieren. Daarom heb ik dit liedje geschreven. Het is een heel vrolijke meezin- ger. Juist met liefde overwin je haat, mijns inziens".

Zie ook:

bronnen: NU.nl / Twitter.com – De Telegraaf