dinsdag 27 oktober 2015

USA · Showbizz | "Ellen DeGeneres dacht dat ze nooit 'Uit de Kast' zou komen"

Amerika – In 1997 schreef Ellen DeGeneres televisiegeschiedenis door in haar serie uit de kast te komen. Dat is reden genoeg voor Oprah Winfrey om haar vriendin uit te nodigen voor een masterclass over de gebeurtenis. In een clip vertelt Ellen DeGeneres over de worsteling waarmee ze kampte. Zo dacht ze dat ze nooit de moed zou vinden om voor haar homoseksuele geaardheid uit te komen.

Toch besloot ze om in 1997 de sprong uit de kast te wagen nadat ze haar gedachten op een rijtje had. "Wat naar buiten kwam toen ik naar mezelf luisterde waren dingen zoals: Zou ik nog beroemd zijn ?! Zullen ze nog van me houden als ze weten dat ik lesbisch ben ?! Mijn angst was dat ze dat niet meer zouden doen. En dat zorgde ervoor dat ik me beschaamd voelde omdat ik iets verborg … en ik wilde niet langer doen alsof ik iemand anders was zodat de mensen van me zouden blijven houden".


bronnen: GayLive.be / YouTube.com