maandag 29 juli 2013

Amerika – Oklahoma | Hij was Zij, Zij was Hij: "Transgender-stel vindt elkaar"


            
Arin Andrews en Katie Hill zien eruit als een doodgewoon, jong stel. Schijn bedriegt, want Arin (17) is geboren als meisje, terwijl zijn vriendin Katie (19) ter wereld kwam als jongen. Dit transgender koppel heeft elkaar dus echt gevonden, zo meldt de Daily Mail.

Arin en Katie leerden elkaar twee jaar geleden kennen in een supportgroep voor transgendertieners. De gemeenschappelijke ervaring bracht de twee bij elkaar. Sinds ze elkaar hebben leren kennen, is er al veel veranderd, maar ze hebben altijd steun gehad aan elkaar.

Een jaar geleden kon Katie (geboren als Luke) de operaties ondergaan die van haar een meisje maakten, met dank aan een anonieme donatie van 35.000 dollar nadat ze haar verhaal had gedaan in de plaatselijke krant in het Amerikaanse Tulsa (Oklahoma). In deze video van Barcroft kan je de transformatie duidelijk zien.  Zie de twee video's onderaan dit artikel !!

Onverwacht veel steun
Onlangs liet ook Arin (geboren als Emerald) zich ombouwen: ook hij heeft nu het lichaam was hij altijd al van droomde. "Meemaken hoe Katie reageerde op de operatie en wat ze doormaakte, was echt een grote hulp voor Arin", bekent zijn moeder Denise. Arins ouders hebben hem altijd gesteund.

"Ik was verrast door de steun die mijn familie me heeft geboden. Ik heb geluk dat ik op hen en Katie kan steunen", aldus Arin. Ook Katie krijgt steun van haar familie, en de relatie tussen de twee wordt aangemoedigd. Dat lijkt vanzelfsprekend maar dat is het niet echt: Arin en Katie leven in een zuidelijke staat, die deel uitmaakt van de Bible Belt. Een conservatieve, gelovige streek dus, met weinig tolerantie voor alles wat afwijkt van de norm.

Op school hadden de tieners het dan ook niet gemakkelijk. Katie werd gepest, Arin moest van school veranderen nadat hij bekend maakte dat hij transgender was. Daarbij verloor hij vele vrienden.

"Mijn beste vriendin heeft me een tijdlang laten vallen. Nochtans deden we alles samen, we waren als zussen. Maar ik heb de kans gekregen om haar te tonen dat ik nog altijd dezelfde persoon ben, alleen in een mannenlichaam. Het heeft een tijdje geduurd, maar nu is ze terug. Ik heb geleerd dat als mensen echt van je houden, ze altijd terugkomen, ook al duurt het soms even".

Een nieuwe vriend die leerde dat Arin vroeger een meisje was, was minder vergevingsgezind. Idem voor de vriendinnen van Katie aan de uni- versiteit: "Ze praatten gewoon niet meer tegen mij. Wellicht hebben ze via via gehoord dat ik transgender ben".

Zie ook:  Transgenderkoppeltje heeft elkaar gevonden  /  Transseksuele Tortelduifje: Arin Andrews & Katie Hill  /  Transgenderkoppel is smoorverliefd ondanks 'geheimpje'

bronnen: Algemeen Dagblad / Zie.nl · The Sun - BarcroftMedia.com (Video's)