dinsdag 26 mei 2015

Alkmaar - 'Dolly' | "Travestiet 'Dolly Bellefleur' opent Alkmaarse kaasmarkt" ‼

Ze deed 't met verve, de Haarlemse travestiet 'Dolly Bellefleur'. Zij had afgelopen vrijdag de eer om de bel te luiden bij de kaasmarkt in Alkmaar.

Dolly is uitgenodigd omdat volgende week de Roze Week in Alkmaar begint. Dolly Bellefleur, het alter ego van cabaretier 'Ruud Douma', strijdt al jaren voor homoseksuelen, lesbiennes, biseksuelen en transgenders. ''Ik treed al 25 jaar op als Antje van het verkeerde kantje. Je denkt dat je alles al hebt meegemaakt maar dit is een nieuw hoogtepunt".

Conchita Wurst
De kaasdragers en de vele toeristen keken hun ogen uit. De vergelijking met 'Conchita Wurst' was snel gemaakt. "Ik zie er toch iets anders uit maar de jurk die ik aan heb is van dezelfde ontwerper als de controversiële jurk van Trijntje. Maar meedoen aan 't Songfestival zie ik niet snel gebeuren".

Op de kaasmarkt moet je als gast toch wel 'n stukje kaas proeven. Dolly rook er echter alleen maar aan. "Ik heb me altijd afgevraagd hoe koningin Maxima en Beatrix dat doen. Je bent toch bang dat het een knoeiboel wordt". Tja je bent een diva of je bent het niet.

bronnen: RTV·NH.nl / Facebook.com – AlkmaarPride.nl