vrijdag 15 mei 2015

VN – IDAHOT | Verenigde Naties belooft strijd tegen 'Homofobie & Transfobie'

In een nieuwe video pleit de Verenigde Naties voor meer openheid voor HoLeBi's en Transgenders. Secretaris-generaal Ban Ki-moon zegt dat we allen geschandaliseerd moeten zijn wanneer een LGBT aangevallen of opgepakt wordt.

"Ik respecteer cultuur, traditie en godsdienst maar deze kunnen nooit het afhouden van grondrechten goedpraten. Mijn belofte aan de lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgenderleden van de mensenfamilie is: Ik sta aan uw zijde. Als secretaris-generaal van de Verenigde Naties beloof ik u dat ik aanvallen tegen u zal aanklagen en leiders zal blijven aansporen tot vooruitgang".

Zondag 17 mei is het Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie (IDAHOT).
bron: ZiZo-Magazine.be
  
Top-video van de Verenigde Naties voor Homo, Lesbi, Bi, Trans, Interseks gelijke rechten

Naar aanloop van de Internationale Dag tegen HoLeBi en Transfobie komen de Verenigde Naties (opnieuw) met een krachtige pro gelijke rechten video voor Homo's, Lesbiennes, Biseksuelen, Transgenders en Interseksuelen wereldwijd.

Als onderdeel van de VN-campagne 'Free and Equal' toont men HoLeBi's, Transgenders én Interseksuelen van over de hele wereld in hun woon- of werkplaats. De boodschap is "kan jij door de labels heen kijken en zien wie de mensen werkelijk zijn" ?! Op het einde van de video "straight ally's" (hetero sympathisanten) met VN secretaris-generaal Ban Ki-moon en de oproep om de video te delen en vooral als heteroseksueel je support te uiten.
bronnen: HoLeBi.info / YouTube.com