woensdag 29 mei 2013

Chelsea Clinton | Homorechten 'fundamenteel'


                      
Chelsea, de dochter van Bill Clinton, heeft gezegd dat ze haar tijd wil wijden aan intenationale Gezondheids- en Homorechtenprojec- ten waaronder het Homohuwelijk, voor de Clinton Foundation.
 
Chelsea Clinton maakte de opmerking tijdens een bezoek aan Maleisië. "Voor mij is 't al mogelijk om te trouwen met wie ik wil. Dat is fundamentele menselijke noodzaak. Wie geluk heeft gehad, zou die rechten ook aan anderen moeten geven".
 
"Het is mijn doel om te doen wat ik kan, waar ik ook aan het werk ben", zei ze.

In een speech op de GLAAD Media Awards vertelde oud-president Bill Clinton hoe hij, dankzij zijn dochter, zijn standpunt ten opzichte van 't Homo- huwelijk veranderde. Tijdens zijn presidentschap zette hij ooit zijn handtekening onder de Defense of Marriage Act (DOMA) → een wet die stelt dat het huwelijk voor één man en één vrouw is.


bron: GayKrant.nl