zondag 21 april 2013

Transgender woedend na plaatsing in mannengevangenis


                              
Ashley De Valle, een transgender vrouw die haar borsten heeft getoond in het openbaar, is woedend omdat ze naar een mannenge- vangenis is gestuurd. Daar beleefde ze een nachtmerrie omdat ze door de mannelijke gevangenen zwaar gepest en beledigd werd.

Het incident met de 38-jarige De Valle uit New York deed zich voor in Savannah, in de Amerikaanse staat Georgia. Dit meldt The Sun.

Omdat De Valle nog altijd mannelijke geslachtsorganen heeft, staat ze als man geregistreerd. Nochtans was haar misdaad, haar borsten flashen overduidelijk een uiting van haar vrouwelijkheid.

Toch moest ze vier nachten doorbrengen in de exclusief mannelijke gevangenis van Chatham County, tot haar familie de borgtocht betaalde. "Ik was heel bang tijdens mijn verblijf in de mannengevangenis", zegt ze. "Ik kreeg wel een privécel, maar ik was omsingeld door mannelijke ge- vangenen die me pestten en beledigden. Ze bleven maar op mijn cel inbeuken. Het was een pure marteling. Bovendien spraken de cipiers me aan als 'een ding', terwijl ik toch een menselijk wezen ben".

Roy Harris, de onderdirecteur van de gevangenis, verdedigt de beslissing om haar tussen mannelijke gevangenen op te sluiten. "Ashley is offi- cieel nog altijd een man. Ik denk dat Ashley borstimplantaten heeft laten inbrengen, maar technisch gezien is hij nog altijd een man. Ashley De Valle heeft nog altijd mannelijke geslachtsorganen. We hebben wel degelijk richtlijnen voor dit soort uitzonderlijke situaties. Daarom hebben we haar in een isolatiecel gezet".

bronnen: Algemeen Dagblad / The Sun