maandag 7 maart 2016

UK – Showbizz | Olly Alexander: "Ik dring mijn seksualiteit op als ik dat wil" ‼

Years & Years heeft de video voor hun hitsingle 'Desire' uitgebracht en het is een mozaïek van verschillende seksuele geaardheden en identiteiten. Niet toevallig, liet leadzanger Olly Alexander weten: "Ik had al lang de behoefte 'n video met mijn queer familie te maken en 'Desire' voelde als het juiste moment om dat te doen".

In een opiniestuk voor de Britse Huffington Post schrijft Olly Alexander waarom Years & Years een video heeft gemaakt die alle vormen van seksualiteit viert  Ik hoor vaak opmerkingen als: "Het maakt ons niet uit dat je homo bent, maar word niet te homo" of "Dat is een beetje té - een beetje te camp en een beetje te gek"  "Don't shove it in our faces", schrijft Olly Alexander. "Als dat 'opdringen' gaat over exact de manier waarop hetero popsterren hun seksualiteit gewoon kunnen tentoonstellen ... dan laat ik me niet tegenhouden om mijn seksualiteit 'op te dringen' als ik dat wil".

Olly's activisme beperkt zich niet tot videoclips. Als hij 'n award had gewonnen bij de Brits, dan had hij in zijn speech stilgestaan bij "de mensen die hebben gestreden voor onze rechten en zoveel hebben geleden in het gevecht voor gelijkheid". Een deel van z'n voorbereide speech plaatste hij uiteindelijk op zijn Instagram. De regenboogvlag die Olly tijdens de uitreiking droeg * (zie bovenstaande foto) gaat hij veilen voor de Britse LHBT-organisatie 'Stonewall'.

Zie ook:  

bronnen: Gay.nl / YouTube.com