dinsdag 14 mei 2013

Mannentennis helemaal klaar voor Homo's


                        
Roger Federer en Andy Murray denken dat een openlijke homoseksuele tennisser totaal geen problemen zal ondervinden op de tour na een coming out.

Tijdens persconferenties op het tennistoernooi van Rome werden de nummer 2 en 3 van de wereld, Federer en Murray, gevraagd hoe ze het zouden vinden als een medespeler op de ATP Tour uit de kast zou komen.

"Ik denk niet dat het een probleem zal zijn", aldus Federer. "We zijn relaxed en spelen geen teamsport. We mixen wel met elkaar onderling en we zijn erg open. Ik ken persoonliijk geen homo-spelers. Maar dat kan snel veranderen na de ontwikkelingen in de NBA".

"Ik mag toch hopen dat het bij ons geen probleem is", aldus Murray. "Er moeten zeker een paar homo's op de tour meespelen. Ik heb er met andere spelers over gepraat en niemand lijkt er een issue mee te hebben. Ik hoop dat de tenniswereld er goed mee omgaat. Ik ben natuurlijk op de hoogte van Jason Collins en het is goed dat men er tegenwoordig eerlijk over kan zijn".

Met Martina Navratilova, Billie Jean King, Conchita Martinez, Jana Novotna en Amelie Mauresmo zijn er Wimbledon-kampioenes in overvloed die (openlijk) lesbisch zijn. Nu wordt het echt tijd voor een mannelijke homoseksuele tennisser.

bron: Gay.nl