dinsdag 2 april 2013

Tim Hofman wil boegbeeld voor Homo's zijn


Tim Hofman neemt het graag op voor homoseksuelen. "Ik ben niet homoseksueel, maar ik zou wel een boegbeeld voor homomannen willen zijn", zegt de BNN-presentator in Nieuwe Revu.

Hofman presenteerde vorig jaar 'FC Gay', over homoseksualiteit in de voetbalwereld.

De 24-jarige presentator wil met zijn werk graag iets losmaken bij mensen. "Ik wil een discussie openbreken. En het draait helemaal niet om mij, hoor. Ik kan net zo goed achter de camera gaan staan."

Hofman is hetero en ziet het niet zitten om het bed te delen met een man. "Het lijkt me gewoon oncomfortabel en niet opwindend. En het gaat ook nooit gebeuren."

Hij benadrukt dat hij het geen taboe vindt om over mannenliefde te praten. "Ik kan wel naar een man kijken en zijn esthetische waarde inschat- ten. Maar het seksuele is er niet."

bronnen: NU.nl / Nieuwe Revu / FC Gay - YouTube / BNN - Spuiten en Slikken