dinsdag 2 juni 2015

USA - Showbizz – 'Caitlyn Jenner' | "Dag Bruce Jenner, Halló Caitlyn Jenner" ‼

We hebben er even op moeten wachten, maar nu is 't dan eindelijk zover: "Bruce Jenner (65) heet vanaf nu officieel Caitlyn Jenner". Op de cover van 'Vanity Fair' presenteert de realityster haar nieuwe ik, compleet met prachtig kapsel en make-up. Fotograaf 'Annie Leibovitz' maakte de foto's in Caitlyn's huis in Malibu, Los Angeles. Wij zijn erg te spreken over supervrouw Caitlyn, melden Gay.nl, VanityFair.com en HuffingtonPost.com.

In het bijgaande interview vertelt Caitlyn Jenner uitgebreid over haar transitie en legt ze haar keuzes uit. "Als ik op mijn sterfbed zou liggen en ik had dit allemaal geheim gehouden, zou ik denken: je hebt dus je hele leven verknald", zegt ze over de beslissing om op 65-jarige leeftijd als vrouw verder te gaan.

"Het leven van Bruce was een leugen, elke dag leefde hij met een geheim, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Caitlyn heeft geen geheimen. Als de cover en de foto's uitkomen ben ik eindelijk vrij", zegt ze in een promotiefilmpje voor het komende nummer van Vanity Fair.

Caitlyn Jenner opende ook een eigen Twitteraccount, waarop ze de volgende Tweet plaatste: "Ik ben zo gelukkig nadat ik zo lang heb gestreden om mezelf te kunnen zijn. Welkom in de wereld Caitlyn. Ik kan niet wachten tot jullie haar/mij beter leren kennen". In slechts 2 dagen tijd vergaarde
ze 1,29 miljoen volgers. Daarmee verbrak ze het record van de Amerikaanse president Barack Obama door binnen vier uur meer dan een miljoen volgers te verzamelen. @Potus deed daar vijf uur over.

De oud-olympiër vertelde in april in een interview met Diane Sawyer voor het eerst over haar wens om vrouw te worden. Eind juli krijgt ze eeneigen achtdelige reality-serie.

De ex-stiefdochter van Jenner - Kim Kardashian - zegt blij te zijn met de foto's. "Zo te zien heeft ze dezelfde haarstylist als de mijne", zegt Kim Kardashian. "Ze ziet er fantastisch uit" ‼ Ook Esther Jenner, de moeder van Caitlyn, vindt haar kind prachtig na de transformatie van man naar vrouw. Toch blijft de 88-jarige moeder in elk geval voorlopig vasthouden aan de naam Bruce. Ze vindt het namelijk nog even wennen.

Zie ook: 
Caitlyn Jenner op de cover van Vanity Fair  /  Barack Obama looft Transgender 'Caitlyn Jenner'  /  Caitlyn Jenner – Wikipedia.org     

bronnen: Gay.nl / VanityFair.com / HuffingtonPost.com / YouTube.com