zaterdag 12 januari 2013

Thijs | Slet wat moet je van me ?!


COLUMN - Een snol, een del, een sloerie, een Banga of een hoer. Iemand die vaak en met veel verschillende mensen seks heeft. Ik vind ze vies, vals en irritant. Laat dat even duidelijk te zijn. Als iemand mij op een feestje aanspreekt waarvan ik het vermoeden heb dat hij wel eens een slet zou kunnen zijn, is mijn eerste reactie: Wat moet je van me ?! Wat wil je ?! Waarom spreek je me aan ?! Maar waarom doen sletten dit ?! Hebben ze zelf niet door dat ze zichzelf terug zien over een paar jaar ?! Dat ze spijt gaan krijgen ?!

Ik sta met mijn vrienden op een groot homofeest, ik heb er zin in. Lekker dansen !! We staan in een kringetje en we dansen lekker op de beat. Na een tijdje komt een onbekende jongen bij ons staat. Ik bestudeer 'm van een afstandje. Ik denk in mezelf: 'hmm niet verkeerd, mooie jongen.' Een van mijn vrienden tikt op mijn schouders en gebaart naar mij of ik wat drinken wil. Ik knik en loop met hem mee naar de bar. Als ik terug kom, valt mijn mond open. De leuke onbekende jongen staat te zoenen met een van mijn vrienden. En ook gewoon eventjes niet gewoon zoenen hè. Ik zou het willen beschrijven als zwaar amandelworstelen. Gadverdamme *zucht*.

Maar waarom doen die sletten dat nou überhaupt? Ik heb nog nooit een slet horen zeggen: 'ik ben een slet.' Hebben ze het dan echt niet door of zijn het hele goede liegbeesten? Ik denk zelf dat ze het aan zichzelf ontkennen. Net zoals een verslaafde nooit zou zeggen dat hij verslaafd is. 'Ik heb 10 bedpartners maar ik ben geen slet.' Nee hoor je bent geen slet, Joran van der Sloot is geen moordenaar, en het homohuwelijk is een gevaar voor de wereldvrede. Tuurlijk jij bent geen slet.

Soms heb ik medelijden met zo'n slet. Soms zie je een jonge homo, die desperate opzoek is naar een vriendje. Dat laatste is niet zo erg. Wat wel erg is dat ze doordat ze dit zoeken, met 'iedereen' in bed duiken. Dan denk ik: 'je hebt niet door hoe de buitenwereld jou nu ziet.' Het is zonde dat je zo erg zoekt en daardoor jezelf verliest. Maar wat kan ik er aan doen? Niks. Ik vind dat frustrerend. Want een ding is zeker, als je eenmaal slet wordt genoemd kom je nooit meer van die naam af. In de Gay scene kan blijkbaar iemand niet een tweede kans krijgen. Jammer.

Thijs

bron: KamKrant.nl