dinsdag 17 mei 2016

Ik wil duidelijk maken 'wat de risico's zijn van het leiden van een dubbelleven'

Mounir Samuel    'Heart Talk'  →  Vandaag, op de Internationale Dag tegen Homofobie en Transfobie (IDAHOT) lanceren we de eerste aflevering van onze nieuwe talkshow "Heart Talk"   Journalist Mounir Samuel spreekt met auteur Tofik Dibi – vier jaar na de beruchte uitzending van 'De Halve Maan' uit 2012, waarin Mounir - toen nog Monique - Tofik Dibi vroeg kleur te bekennen over zijn geaardheid ‼ "Tofik, ben je boos op me" ?!

'Tofik Dibi' spreekt in de eerste aflevering van "Heart Talk" openhartiger dan ooit over zijn dubbelleven en seksuele escapades ‼ "Na iedere af- spraak - ook al was er niets gebeurd - voelde ik me heel vies  Ik was ook constant op mijn hoede, alert, getraind om op ieder geluidje te rea- geren. Als ik dacht dat iemand iets had gezien, schoot ik helemaal in de stress. Dat gevoel van constant moeten opletten en je vies voelen was veel erger dan de misbruikmomenten".
                                            
                                       

"Ik wil duidelijk maken wat de risico's zijn van het moeten leiden van een dubbelleven"
Tofik Dibi legt in 't interview ook uit waarom hij zo openhartig met zijn verhaal naar buiten treedt. "Ik wil dat alle familieleden van alle mensen zoals ik, die nu nog in de kast zitten, weten wat de risico's zijn van iemand vertellen dat hij zijn of haar zonden moet bedekken. Het is belache- lijk hoeveel Marokkaanse jongens op de chat drugs verkopen of in de prostitutie zitten  Ik denk dat ze daarmee proberen goed te praten waar- om ze in die scene zitten".

"Ik was boos op je toen, Tofik"
25 mei 2012 vroeg Mounir Samuel aan Tofik in praatprogramma 'De Halve Maan' om kleur te bekennen over z'n geaardheid. "Je bent zo dapper om die lijsttrekkersschapsrol aan te vechten terwijl je eigenlijk weet dat je niet gaat winnen - maar waarom durf je niet uit de kast te komen" ?! Tofik Dibi weigerde in die uitzending een antwoord te geven op die vraag  In Heart Talk gaan Mounir Samuel en Tofik Dibi voor het eerst met elkaar in gesprek over dat ongemakkelijke moment. Mounir Samuel: "Ik was boos op je toen, Tofik, omdat ik eigenlijk op je wilde stemmen. Als lijsttrekker van dé emancipatiepartij van Nederland kun je niet zo openlijk in de kast zitten".

Heart Talk
In 'Heart Talk' zal journalist / auteur / politicoloog Mounir Samuel één keer per maand in gesprek gaan met auteurs, theatermakers, politici en andere opiniemakers. Mounir Samuel: "Heart Talk is 'n uniek programma. Als interviewer stel ik mij net zo kwetsbaar op als de geïnterviewde ‼ Er is de tijd  Ruimte voor het hele verhaal  En omdat de gesprekken aan mijn eigen keukentafel plaatsvinden, durven mijn gasten kanten van zichzelf te laten zien die in de TV-studio's verborgen blijven".

Zie ook:  Mounir Samuel interviewt Tofik Dibi | "Tofik, ben je boos op me" ?! 

bronnen: Gay.nl / Facebook.com – Gay.nl / YouTube.com