zaterdag 5 september 2015

USA - 'Caitlyn' - Showbizz | "Caitlyn Jenner was ooit tegen het Homohuwelijk"

Caitlyn Jenner was geen voorstander van het homohuwelijk. De voormalig atleet hield er conservatieve standpunten op na en was naar eigen zeggen gehecht aan de traditie dat het huwelijk voorbehouden is aan een man en een vrouw.

Caitlyn, die voorheen door het leven ging als Bruce Jenner, werd in de talkshow van Ellen DeGeneres geconfronteerd met haar politieke voorkeur. De 65-jarige realityster presenteerde zich in het verleden namelijk als een aanhanger van de Republikeinse partij. "Daar is niks mis mee, maar veel Republikeinen zouden tegen de zaken stemmen waar jij als vrouw en transgender juist voor bent", zei Ellen.

"Ik moet toegeven dat ik vijftien, twintig jaar geleden, toen de discussie op gang kwam, niet voor het homohuwelijk was", antwoordde Bruce. De vader van Kylie en Kendall Jenner was naar eigen zeggen gehecht aan de traditie dat het huwelijk voorbehouden is aan een man en een vrouw. "Ik snapte het niet helemaal. Maar naarmate de tijd verstreek, ben ik net als veel mensen anders over dit onderwerp gaan denken".

"Ïk zou nu nooit in de weg willen staan van iemands geluk", vervolgde Jenner. "Dat is niet mijn taak. Oké, als dat woordje 'huwelijk' echt zo belangrijk voor jullie is, ga ik niet dwarsliggen". DeGeneres merkte op dat haar gast nog steeds niet helemaal overtuigd lijkt. "Jawel, ik ben voor. Het wordt ook zo'n beetje de wet in dit land. Dus ja, ik vind het prima".

Vanaf 24 september 2015 is de documentaire-serie 'I Am Cait' 
wekelijks op donderdag te zien - om 21.00 uur bij TV-zender TLC