dinsdag 1 september 2015

Eindhoven – 'Tom' | "Raadslid Eindhoven doet mee aan Mister Gay-verkiezing"

GroenLinks-raadslid en docent Tom van den Nieuwenhuijzen is in de race voor de Mister Gay Netherlands-verkiezing 2015. Hij hoopt een rolmodel te zijn voor andere homo's. In 2007 deed Van den Nieuwenhuijzen ook al mee aan de verkiezing. "Dus ik vind het heel bijzonder dat ik er nu weer bij mag zijn", schrijft hij op de Mr. Gay-verkiezing-website.

Hij is trots dat hij tot de elf finalisten behoort. "Dat ik het hele avontuur opnieuw mag meemaken vind ik al een winst". Het mediacircus en de glamoureuze shoot vormen een groot contrast met zijn dagelijks leven. "Ik ben docent en daarnaast actief in de politiek, dus deze hele ervaring is voor mij echt buiten mijn comfortzone, maar daarom des te gaver".

Workaholic
Kenmerkend voor de Brabander, die twee banen heeft, is zijn ambitie. "Met werkweken van 80 à 90 uur per week, ben ik een echte workaholic. Maar ik ben heel gepassioneerd en doe alleen dingen die ik leuk vind", zo meldt hij op de Mr. Gay-website. "Dat is ook wat ik hoop mee te geven als ik de verkiezing win. Durf uit je comfort zone te gaan, maar doe wel waar je echt van geniet. Op die manier streef je automatisch je geluk na".
                  

                             
Tom van den Nieuwenhuijzen hoopt een rolmodel te worden voor homo's. "Ik hoop ze het gevoel te geven dat ze kunnen zijn en doen wat ze willen, als ze, hoe cliché het ook klinkt, hun hart maar durven te volgen".

Ouderschap
Bovendien vindt hij dat er in Nederland nog een hoop dingen beter kunnen. "Ik schrik ervan dat Nederland op nummer 7 staat in de lijst an meest homovriendelijke landen van Europa. Ooit waren we nummer 1. Ik denk dat het aantoont dat we berusten in wat we hebben bereikt. Wat mij betreft zijn er nog grote stappen die gemaakt kunnen worden". Als voorbeeld wijst de Eindhovenaar op ouderschap. "Het is ridicuul hoe moeilijk het is om als homokoppel zaken goed te regelen voor je kind".

Zie ook:
Kandidaten Mister Gay Netherlands 2015  /  Zit Mr. Gay in het Eindhovense gemeentehuis ?!  /  Mister Gay Netherlands – Website 
Mister Gay 2015 | "De Kandidaten" ‼  /  Videoreport | "Fotoshoot Mister Gay Netherlands"  /  Mister Gay Netherlands – Facebook

bronnen: ED.nl – Eindhovens Dagblad / MrGay.nl / OmroepBrabant.nl / YouTube.com