vrijdag 31 juli 2015

Arbores - Showbizz | DJ 'Erik Arbores' heeft weinig problemen met geaardheid

DJ 'Erik Arbores' heeft een vriend. De 17-jarige DJ gaf tegenover Shownieuws toe dat hij op jongens valt. "Ik wilde er nooit een dramatisch moment van maken", zegt Erik van den Boom, zoals de DJ eigenlijk heet, tegen het entertainmentprogramma van SBS6. Ik zeg gewoon: "Ik heb een vriend. En dat is het".

Erik, die de eerste vier jaar van het gymnasium in één jaar deed en te zien was als 'wonderkind' in De Wereld Draait Door, krijgt soms dingen naar zijn hoofd geslingerd als hij op stap is met zijn vriend. "Vorige week nog, dus niet overal gaat het even goed. Ik zat gewoon met m'n vriend op een bankje op een perron en vanaf het andere perron riep iemand: Hé homo. In het begin vond ik dat wel moeilijk, maar ik heb het nu een paar keer meegemaakt en dan zet je het van je af".

De Randstad
De DJ kwam er zo'n drie jaar geleden achter dat hij op jongens valt. "Het ging een beetje geleidelijk, het is niet zo dat je op een dag wakker wordt en denkt: Hé, ik ben homo. Op m'n 14e, 15e kwam ik erachter en ik ben op m'n 15e, 16e een beetje uit de kast gekomen". Dat was voor de DJ niet heel moeilijk. "Ik kom uit de Randstad en mijn ouders en vrienden doen er heel luchtig over. Af en toe vergeet je dan ook dat het niet op heel de wereld zo gaat. Voor mij was het best makkelijk".

De DJ is dit jaar nauw betrokken bij de Gay Pride, wat hij 'extra leuk' vindt. "Ik doe hieraan mee omdat ik wil laten zien dat wij deze vrijheid hebben in Nederland. Ik vind dat losstaan van of ik op jongens of meisjes val. Maar ik heb een vriendje inderdaad, dus daarom vind ik het extra leuk om mee te doen".


bronnen: DeStentor.nl / YouTube.com