maandag 9 maart 2015

Engeland - Londen | "Zanger 'Sam Smith' was slachtoffer van Homo·geweld" ‼


Sam Smith was naar eigen zeggen in zijn jeugd slachtoffer van homogeweld. De zanger heeft onthuld dat hij verbaal en fysiek werd aangevallen door homofoben.
"Nadat ik naar Londen was verhuisd, werd ik na werktijd op de terugweg in mijn nek geslagen. Dit was zeker een geval van homogeweld'', vertelt Sam Smith in The Sun. ''Ik was luid aan het bellen met roze oordopjes in, ik denk dat het vrij duidelijk was dat ik homo was".

De zanger kwam op elfjarige leeftijd uit de kast en hoewel dat door vrienden en familie werd geaccepteerd, kreeg hij wel problemen op school. De 'Stay With Me'-zanger vertelt regelmatig te zijn uitgescholden door jongens van een andere school. ''Ik herinner me dat ze steeds als een razende tekeer gingen als ik op weg naar het treinstation was. Het was erg vernederend, hoewel ik wist dat deze mensen erg dom waren en ongeschoold. Ik voelde me rot als ik met vrienden naar het station liep".

Sam praat openlijk over zijn verleden in de hoop dat hij zijn beroemdheid kan gebruiken om jonge homo's te helpen. Bovendien wil hij ervoor waarschuwen dat homofoob gedrag nog steeds een serieus probleem is.

Zie ook:  Sam Smith slachtoffer van Homo·geweld  /  Sam Smith was slachtoffer van Homo·geweld  /  Sam Smith – Wikipedia.org

bronnen: RTL·Nieuws.nl / ANP.nl / YouTube.com - Vevo