woensdag 11 maart 2015

Showbizz | Madonna: "Homorechten staan er beter voor dan vrouwenrechten"


"Mensen staan meer open voor de homogemeenschap dan voor vrouwen, punt", zegt de popdiva in een interview met OUT.com → OUT Magazine. "Het is vooruit gegaan met de homogemeenschap en de Afro-Amerikaanse gemeenschap, maar vrouwen blijven achter".

Vrouwen zijn nog steeds de meest gemarginaliseerde groep. Je wordt nog steeds in een hokje gestopt: "Je bent of een maagd of een hoer". De zangeres put uit eigen ervaring met eindeloze kritiek op haar gedrag als vrouw: "Als je op een bepaalde leeftijd bent mag je je seksualiteit niet meer tonen, niet meer single zijn en geen jongere mannen daten".

Madonna voelt zich beter begrepen door de homoseksuele mannen die ze ontmoet. "Ik heb niet het gevoel dat heteroseksuele mannen me begrijpen. Ze willen alleen seks met me. Homoseksuele mannen begrijpen me wel en ik voel me op me gemak bij hen. Het probleem is alleen dat zij geen seks met me willen" ‼

Zie ook:  Madonna: "Vrouwenrechten lang niet zo ontwikkeld als Homorechten"   Interview: "Madonna over Homo's en Vrouwen"

bronnen: RTL·Nieuws.nl / ANP.nl / OUT.com / YouTube.com