dinsdag 17 maart 2015

Canada - 'Tyler' | Vader op Facebook: "Een Homo·zoon is erger dan doodgaan"

Nadat Tyler (15) uit Vancouver (Canada) zijn familie had verteld dat hij homo is, kreeg hij een aantal weinig begripvolle Facebook-berichten van zijn vader. Hij besloot de conversatie op zijn blog te zetten. Tyler kreeg daarop veel steun van mensen op social media.


Homo·biecht
Tyler vertelt aan The Huffington Post dat zijn moeder en zusjes hem steunden, maar zijn vader erg veel moeite had met de biecht. We hebben voor je gezorgd sinds je geboorte. We hebben van je gehouden en je geholpen toen je ziek was. We zijn veel dagen en nachten kwijt geweest aan je. En nu krijgen we er alleen schaamte voor in de plaats. "Ik moet van je kotsen", zo schreef zijn vader in een persoonlijk bericht op Facebook.



Erger dan dood
Ook andere chatberichten van zijn vader liegen er niet om: "Je probeert me kapot te maken. Dit is erger dan doodgaan". En: "Mensen zullen me belachelijk maken en me beledigen".

Accepteren
Tyler plaatste de chatberichten op zijn Tumblr om zijn hart te luchten. De naam van zijn vader schermde hij af. Ik hoop nog steeds dat er een mogelijkheid is dat hij verandert. Dat hij het op een dag zal accepteren, dat is alles wat ik wil.



Steunberichten
Op zijn blog verzamelt hij ook alle steunbetuigingen die hij heeft gekregen, en dat zijn er behoorlijk wat. "Je bent een dappere ziel", schrijft iemand. En er zijn inmiddels ook berichtjes uit Nederland gekomen. Tyler: "Dit is fantastisch, zoveel mensen die van je houden en je vriend willen zijn".

Zie ook:  Canadese vader 'moet kotsen' nadat zijn zoon Uit de Kast komt  /  Vader van de 15-jarige Homo 'Tyler': "Ik kots van je"

bronnen: LindaNieuws.nl - L'Homo / HuffingtonPost.ca / DailyMail.co.uk - Video



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx