donderdag 11 augustus 2016

UK - 'Londen' | "Homostel uit supermarkt gezet omdat ze hand in hand liepen"

Engeland - Londen - Hackney  →  Witheet zijn Thomas Rees en zijn vriend Josh. Het stel werd een supermarkt in Londen uitgezet door een beveiliger. De reden: ze liepen hand in hand en dat zou 'ongepast' zijn.

Thomas Rees en Joshua Bradwell waren net klaar met boodschappen doen bij de Sainsbury's-supermarkt in de Londense wijk "Hackney", toen ze werden aangesproken door een beveiliger. Die zei dat iemand geklaagd had over hun gedrag.

Thomas Rees was 'geschokt en verbijsterd', zo vertelde hij aan ITV News   "Mijn vriend en ik liepen hand in hand tijdens het winkelen - zoals we wel vaker doen", zegt Thomas. "We gaven gewoon aan dat we van elkaar houden. Ik zou niet weten wat daar mis mee is".
                                 

                               
'Mijn bloed kookte'
Toen ze werden aangesproken door de beveiliger, dachten de mannen dat ze misschien per ongeluk iets hadden meegenomen. Tot ze hoorden wat er echt aan de hand was. "Mijn bloed kookte en ik schudde van woede. Ik stond met mijn mond vol tanden".

De supermarktketen heeft inmiddels excuses gemaakt aan het homostel. Een woordvoerder zegt dat er actie wordt ondernomen tegen het bedrijf dat de beveiliging doet voor de supermarkt. Rees zegt dat hij een cadeaubon van 10 pond (ongeveer 11 euro) aangeboden kreeg.

bronnen: RTL·Nieuws.nl / Twitter.com – RTL Nieuws / YouTube.com