zondag 7 augustus 2016

Mister Gay Europe '16 | Belg Raf Van Puymbroeck tot Mr Gay Europe gekroond

Noorwegen    De Belg Raf Van Puymbroeck is vrijdag in het Noorse 'Oppdal' gekroond tot Mister Gay Europe 2016. "Ik kan het amper geloven", vertelt hij tegen de aanwezige pers  "De hele week was een rollercoaster met ups en downs en deze bekroning is voor mij de kers op de taart". 

In totaal waren slechts tien Europese landen vertegenwoordigd tijdens de competitie. Ook Nederland had geen afvaardiging gestuurd. Mister Gay England en Mister Gay Denmark werden achtereenvolgens tweede en derde.

De 22-jarige 'Raf Van Puymbroeck' uit Vosselaar won eind mei 2016 de verkiezing van Mister Gay Belgium en mocht daarom zijn land afgelo- pen week vertegenwoordigen in Noorse plaats Oppdal. "Ik wil mensen inspireren  Ik wil een rolmodel zijn al ben ik maar 22 jaar". Hij is leraar lichamelijke opvoeding in opleiding, danscoach en docent aan de hogeschool Thomas More in Turnhout. 

Raf Van Puymbroeck zette met zijn deelname het thema sport en diversiteit op de agenda, want ook internationaal is er nog veel werk te doen om de algemene acceptatie van LGBTI-atleten en topsporters te bevorderen, aldus de bevlogen winnaar.

Zie ook:
bronnen: GaySite.nl / YouTube.com